2013/03/15

晩秋の薪割り - Just splitting log

携帯の中のファイルを整理していたらこんな映像が出てきました。撮ったのすっかり忘れてたw

小雨の降る晩秋、ただただ薪用の丸太を割る映像ですが、見てるとなんだか癒されるのでアップしてみました。

作業をしたのは私と義父。私が使ってる斧はKellokoski N:o12.3、約1.5kgの斧。大きな節が入った丸太も楔無しで割ってくれました。



Found this video while reorganizing files on my phone. It is just log split video without comments but I found it somehow relaxing, so uploading it.

Situation: in the late autumn, rain is falling time to time. Good sized birch was fell and hacked for fire wood. So me and my father-in-law picked up axes on hand, splitting logs in half for drying.

the axe I was using is a Kellokoski N:o12.3, 1.5kg head. It worked wonderfully even against large knotted log.



0 件のコメント:

コメントを投稿